We are playing every day. Let me know on SKYPE kaja_from_earth or ICQ 649-933-647 and you can join us.

Květen 2011

Bomberman Editor

10. května 2011 v 21:10 | kaja |  Bomberman Editor
Pokud byste si chtěli vytvořit vlastní mapu, tak je to možné. Do editoru se dostanete tak, že spustíte hru a hned v úvodním menu podržíte klávesu "CTRL" a stisknete 6x za sebou klávesu "E". Poté se objeví možnosti jak pro vytvoření nové mapy, tak i editaci mapy již vytvořené. Stačí stisknout na numerické klávesnici jedničku či dvojku.

Vytváření mapy se provádí nejlépe pomocí myši. Levým tlačítkem pokládáte plochu (cihly, kameny, trávu), pravým tlačítkem určíte počáteční pozici hráčů. V levém horním rohu pak vidíte, kterého playera máte zrovna vybraného. Pokud je tam "1" tak kliknutím pravého tlačítka kamkoli na hrací plochu, nastavíte jeho počáteční pozici. Další hráče přepínáte klávesami "+" a "-" na numerické klávesnici. Tabulátorem "TAB" měníte plochu.

A teď pár klávesových zkratek pro jednodušší vytváření:

TABtyp podkladu (cihla/kámen/tráva)
NUM+ NUM-výběr hráče
CTRL + Fcelou plochu pokryjete kamením, cihlami či trávou, podle toho, co jste si zrovna navolili tabulátorem
Dnastavíte density (hustotu cihel), čím méně procent, tím více děr bude ve zdi
CTRL + Bnastavíte základní schému >> basic.sch
CTRL + Nnastavení jména mapy
P
editor powerupů, kde můžete hráčům přidělit určitý počet zbraní už na začátku hry, nebo upravit
pravděpodobnost objevování se vybraných powerupů, či je úplně zakázat
Tnastavíte hráče do červéno či bílého týmu, pokud by se hrála teamplay
NUM 0zobrazí mapu po segmentech
ESC
ukončíte editor, ale ještě předtím ze vás zeptá na jméno mapy pokud už jste ho nenastavili dříve
a jestli mapu chcete nastavit jako aktuální, abyste nemuseli lézt do OPTIONS



A na závěr několik rad co a jak, nebo spíš co a jak NE.


CHYBA PRVNÍ - PŘÍLIŠ MNOHO ŠUTRŮ


No, tohle není zas tak velká chyba, ale chyba to je. Ačkoliv spousta hráčů má takové arény (basic,sch, airchaos.sch, airmail.sch) ráda, protože jsou napínavý až dokonce. Jednou to skončí tak, podruhé zase onak. Konečné score bude většinou vyrovnané (10:8 a pod.), protože se zde vymazávají rozdíly mezi dobrými a ještě lepšími hráči. Podle mě jde o nudné a zbytečně dlouhé mapy, se spoustou schovek, takže pokud někdo není opravdu výrazně lepší než ostatní, končí většina her zavíračkou (enclosement depth) a pak už je to 50:50.

CHYBA DRUHÁ - PŘÍLIŠ MNO ŠUTRŮ V LAJNĚ



To je v podstatě podobný případ jako výše, rozdíl je akorát v tom že schéma vypadá celkem uspořádaně a hratelně. Nicméně po vybílení všech powerupů nastane chvíle kdy jde do tuhýho a dost často se stává, že ačkoli je někdo nabitej až na půdu, musí se honit za tím druhým "ňoumesem" další dvě minuty, což z velký části skončí zase jen remízou.


CHYBA TŘETÍ - ŠUTRY V LAJNĚ + ZABARIKÁDOVANÝ KONCE



Předchozí chyba je zde ještě vyšperkovaná tak, že konce obou souvislých "pohoří" jsou přinýtovaný ke konci herní plochy,
takže z levého horního rohu do pravého dolního byste se dostali, no nejdřív tak o vejkendu.

Výjimku tvoří pouze lajny přilepené po celé délce ke straně hrací plochy. Hra je pak o něco rychlejší a agresivnější.






CHYBA ČTVRTÁ- PŘÍLIŠ MALÁ HERNÍ PLOCHA





Vzniká v případě, kdy je větší počet hráčů nahečmán na malé ploše. Hráči se nemůžou hnout, nemůžou položit bombu.
Hra často končí remízou - smrtí všech hrajících hned v zárodku. Pokud se ovšem nenajde někdo inteligentní, kdo si všimne že výhodou je v takovýchto arénách nepokládat zezačáku bomby vůbec. Ten kdo totiž položí bombu jako poslední, většinou buď vyhraje, nebo je to plichta, čímž může nastat další paradoxní situace, totiž že nikdo z hráčů napokládá bomby.

CHYBA PÁTÁ -PŘÍLIŠ ROZDÍLNÉ POČÁTEČNÍ POZICE



Jedna z mála chyb, terá není obyčejně na první pohled zas tak doočí bijící jako ty ostatní. V takovýchto schémtech záleží na pozici víc než na všem ostatním. Můžete bejt sebelepší, když dostanete pozici 5 nebo 4 (což nemusíte dostat jen když ste si vybrali zelenou či modrou barvu, pokud máte v options nastaveno RANDOM) jste prakticky ze hry. Tento match vyhraje na 90% hráč číslo 3 a nezáleží na tom jak špatný hráč to je. Ještě horší pozici než jsou pětka a čtyrka mají hráči 1 a 10, tam už je od začátku hotovo, bude to krutý boj opředposlední místo. :)


Ještě poznámka na konec:
Cihel byste měli vytvořit dostatečné množství, alespoň 25 a víc nebo riskujete to, že se vám pod nima nebudou objevovat powerupy jako rukavice a timery, a hra tak ztratí veškerou štávu.

free counters

Kaip žaisti Atomic Bomberman per internetą (LT)

3. května 2011 v 15:17 | kaja & geduib
Kaip žaisti Atomic Bomberman per internetą (LT)

Greita instrukcija be registracijos


Prisijungimo nustatymai ir Operacinės sistemos
Žaidėjas sukuriantis žaidimą privalo turėti išorinį IP adresą bei atvyrą 7895 portą.

WINDOWS XP - paleisti failą bm95.exe , ir viskas.
WINDOWS 7 - paleisti failą bm95win7.bat



Žaidimo paleidimas
0) Uždaryti torrents programą:)
1) Paeisti bm95.exe (bm95Win7.bat)
2) OPTIONS skiltyje įrašyti savo vardą NODE NAME
3) Žaidėjas, kuris sukuria serverį pasirenka kambario šabloną (scheme) options skiltyje ir nustato laiką.
4) Žaidėjas, kuris sukuria serverį pasirenka (Start Network game)
5) Kiti žaidėjai prisijungia pasirinkdami (Join Network game)
6) Jei būdami JOIN NETWORK MENU nematote paruoštų žaidimų, spauskite F5 pakarotiniam užkrovimui.


free counters

Videogalerie

1. května 2011 v 12:52 | kaja |  Videogallery


videorekordér vojta :)






Bomberman liga

1. května 2011 v 12:52 | kaja |  Bomberman League

BOMBERMAN LIGA

Bomberman Liga je dlouhodobá bodovací soutěž ve hře Atomic Bomberman. Bodování hráčů je založeno na ratingovém systému ELO, což je celosvětově využívaná metoda pro ohodnocení výkonnosti hráče, na základě jeho předchozích výsledků. Jejím vůrcem byl Arpád Elo, maďar vyzáblé postavy jehož největším sportovním výkonem bylo táhnout pěšcem z B2 na B4.

Více zde a taky zde.

Pokud jste si přečetli předchozí wikižvásty, ti bystřejší z vás jistě narazili na problém. Podle samotného Arpáda lze totiž tento systém použít pouze pro hru, v níž se střetávají dvojice hráčů nebo družstev. Takovouto krátkozrakou prognózu, bychom však čekali spíše od Emu než od Elo. Nutno podotknout, že to byl přecijen Maďar, což ho také částečně zbavuje příčetnosti, čili omlouvá. My však Maďaři nejsme, a proto budeme tuto ukvapenou myšlenku ignorovat. Férencvároš?

Zde je k nahlédnutí graf v současnosti nejvíce vytížených hráčů. Osa Y ukazuje body, osa X je časovou přímkou.












Ti co už přečetli celý internet, nebo alespoň wikipedii, ti již jistě vědí, a pro ty co neumí klikat na odkazy, tu mám zkrácenou verzi. ELO využívá systém rozdílu score. Každý nový hráč, má na začátku 1700 bodů. Po každé odehrané hře se score každého zúčastněného hráče mění. Tomu kdo vyhraje se body přičtou, tomu do prohraje zase odečtou. Kolik bodů se přičte nebo odečte, záleží na bodovém rozdílu obou hráčů.


Z grafu č.2 vidíte, že když mají hráči shodné score (bodový rozdíl je 0), ten kdo vyhraje získá 13,6 bodů a stejná suma se odečte prohrávajícímu. Pokud bude rozdíl 500 bodů, z grafu vyčtete, že vyhraje-li lepší hráč (hráč s vyšším bodovým scóre >> zelená linie), získá pouze 1,4 bodu které se tím odečtou prohrávajícímu. Zvítězí li horší hráč (červená linie), získá 25,7 bodů, které se zároveň odečtou prohrávajícímu.

Protože se vždy přičítá a odečítá stejné scóre, bude průmer všech hráčů dohromady stále stejný - 1700 bodů.






Z grafu č.3 je vidět, že při rozdílu 500 bodů, jsou šance na výhru horšího hráče někde okolo 5%.


A jak to funguje v praxi?
Počítají se pouze utkání na 10 výher a zapisuje se pouze pořadí. Ve dvou hráčích je to tak jak bylo napsáno výše ( povidal arpád ). Hráč 1, budeme mu říkat třeba kája, porazí hráče číslo 2. Kája získá body dle předchozích výpočtů a hráči 2 se tyto body odečtou. Pokud budou hrát tři hráči, bude to vlastně prakticky stejný případ, s tím rozdílem, že hráč, který skončí na prvním místě (hráč kája) porazí dva hráče, čili se to započte jako vyhra nad hráčem 2 a zároveň výhra nad hráčem 3. Hráč na druhém místě tedy vlastně jednou vyhrál (nad hráčem 3) a jednou prohrál (kája). Hráč na třetí pozici pak prohrál nad oběma protivníky. Při čtyřech a více hráčích to vypadá obdobně.

Ještě příklad na konec pro lepší pochopení:

Hrají čtyři hráči: kája (2342 b.),hráč 1 (1799 b.),hráč 2 (1846 b.), hráč 3 (1666 b.)

Utkání skončí takto:

1.místo - kája
2.místo - hráč 1
3.místo - hráč 2
4.místo - hráč 3

Po hře to bude vypadat takto:
Hráč kája získá 1,14 bodů nad hráčem 1, 1,48 bodů. nad hráčem 2 a 0,54 bodů nad hráčem 3.
Celkově si tedy náš kabrňák :) polepší o 3,16 bodů . Jeho nové score tedy bude 2345,16.

Hráč 1 získá 15,44 bodů za poražení hráče 2 a 8,65 bodů za vítězství nad hráčem 3, zároveň ztratí 1,14 bodů za prohru s kájou. Celkově si tedy polepší ze 1799 bodů na 1821,95 .

Hráč 2 si pak o 9,8 bodů pohorší a Hráč 3 ztratí 16,3 bodů.


Příklad 2 - katastrofa

Hrají čtyři hráči: kája (2342 b.),hráč 1 (1799 b.),hráč 2 (1846 b.), hráč 3 (1666 b.)

Utkání skončí takto:

1.místo - hráč 1
2.místo - hráč 2
3.místo - hráč 3
4.místo - kája

Hráč 1 získá dohromady 50,11 bodů.
Hráč 2 získá 17,35 bodů.
Hráč 3 získá 10,84 bodů.
Kája ztrácí 78,31 bodů.

Ještě poznámka:
Za určité situace, když je Mars v blížencích, Saturn v kozorohu nebo když lepšímu hráči spadne do oka jezevčík, může se stát, že ačkoliv tento hráč skončí na druhém místě, přijde o víc bodů než hráč poslední .



Podrobnější bodové přehledy uvedeme na trh později.


free counters