We are playing every day. Let me know on SKYPE kaja_from_earth or ICQ 649-933-647 and you can join us.

Únor 2011

Minigalerie

25. února 2011 v 19:49 | kaja |  Scheme files gallery

All schemes you can download here. After downloading you must copy all scheme files to folder ATOMIC BOMBERMAN\DATA\SCHEMES




369.SCH
4CORNERS.SCH
Powerup settings
AIRCHAOS.SCH
Powerup settings
AIRMAIL.SCHASYLUM.SCH
BACK.SCH
Hlasujte zde (Vote here)Hlasujte zde ( Vote here )Hlasujte zde ( Vote here )Hlasujte zde (Vote here)Hlasujte zde ( Vote here )Hlasujte zde (Vote here)


BACK2
BANKOMATBLOKADABOWLING.SCHBLUDISTE
BMAN93.SCH
Hlasujte zde (Vote here)Hlasujte zde (Vote here)Hlasujte zde ( Vote here )Hlasujte zde (Vote here)Hlasujte zde ( Vote here )


BOXRING
BUNKRCASTLE.SCHCESTACIRKUS
DEFORMX.SCH
Hlasujte zde (Vote here)Hlasujte zde (Vote here)Hlasujte zde ( Vote here )Hlasujte zde (Vote here)Hlasujte zde (Vote here)Hlasujte zde (Vote here)

DOME.SCH
FORTFREEXH9IHOSTINA
HOUPACKA
Hlasujte zde ( Vote here )Hlasujte zde (Vote here)Hlasujte zde (Vote here)Hlasujte zde (Vote here)Hlasujte zde (Vote here)Hlasujte zde (Vote here)

CHAOS
CHAOS2INVERTXKACENAKALASNIKOV
KLICKOVANA












Hlasujte zde (Vote here)Hlasujte zde (Vote here)Hlasujte zde (Vote here)Hlasujte zde (Vote here)Hlasujte zde (Vote here)Hlasujte zde (Vote here)

KOCOURKOV
KOLOKONCENTRAKKORIDORKOSTKA
KUBIK












Hlasujte zde (Vote here)Hlasujte zde (Vote here)Hlasujte zde (Vote here)Hlasujte zde (Vote here)Hlasujte zde (Vote here)Hlasujte zde (Vote here)

KVADR
LEKARNICKAMRIZKANALEVKYNAPALMOHRADKA
Hlasujte zde (Vote here)Hlasujte zde (Vote here)Hlasujte zde (Vote here)Hlasujte zde (Vote here)Hlasujte zde (Vote here)Hlasujte zde (Vote here)

OSADA
OPICIDRAHAPATTERN (1,85)
PAVOUKPERSPEKTIVAPI
Hlasujte zde (Vote here)Hlasujte zde (Vote here)Hlasujte zde ( Vote here )Hlasujte zde (Vote here)Hlasujte zde (Vote here)Hlasujte zde (Vote here)


PILA
PILOTPISQORKYPODKOVAPOSILANA
PRAK
Hlasujte zde (Vote here)Hlasujte zde (Vote here)Hlasujte zde (Vote here)Hlasujte zde (Vote here)Hlasujte zde (Vote here)Hlasujte zde (Vote here)


PRISTAV
PROLEJZACKYPROMITACKAPRULEZYPUPIKPYRAMIDA
Hlasujte zde (Vote here)Hlasujte zde (Vote here)Hlasujte zde (Vote here)Hlasujte zde (Vote here)Hlasujte zde (Vote here)Hlasujte zde (Vote here)


RACER1
ROHOVKASACHOVNICESHUTDOWNSCHYYYZA
SPACESHIP
Hlasujte zde (Vote here)Hlasujte zde (Vote here)Hlasujte zde (Vote here)Hlasujte zde (Vote here)Hlasujte zde (Vote here)Hlasujte zde (Vote here)


SPONASTRANYTAMAGOCHITETRISTRUBKYTUNELADA
Hlasujte zde (Vote here)Hlasujte zde ( Vote here )Hlasujte zde (Vote here)Hlasujte zde ( Vote here )Hlasujte zde (Vote here)Hlasujte zde (Vote here)

TUNELYTVARVESNICEXZASAHPOTOPENAZAVODY
Hlasujte zde (Vote here)Hlasujte zde (Vote here)Hlasujte zde (Vote here)Hlasujte zde (Vote here)Hlasujte zde (Vote here)Hlasujte zde (Vote here)



ZAVODY2ZEDZKURVENEJTERCZRANICE1








Hlasujte zde (Vote here)Hlasujte zde (Vote here)Hlasujte zde (Vote here)Hlasujte zde ( Vote here )

















TYKADLO Hlasujte zde (Vote here)
HAD Hlasujte zde (Vote here)
free counters


Hledá se programátor...

23. února 2011 v 3:00 | kaja |  Hledá se terminátor... chci říct programátor
Hledá se programátor, který by byl ochoten a hlavně schopen, prohrabat se ve hře Atomic Bomberman a udělat pár vylepšení, pokud by byly vůbec proveditelné.

Zvýšit počet PC
Pokud se hraje síťový hra, je možné aby spolu bylo propojeno pouze 5 PC, tedy jeden server a 4 počítače, které se k němu připojí. Od té doby, co lze hrát Atomic Bomberman i po internetu, se to stává zcela nedostačujícím. Málokdy se sejdou u jednoho počítače dva hráči a tudíž je dost nepravděpodobné, aby se při hře přes internet sešlo ve hře víc jak 5 hráčů.

NODE NAME namísto "NET"
Upravit hru tak, aby NODENAME hráčů, které je vidět, když se hráči připojí k servru, bylo zobrazeno jak při výběru barvy hráče před započetím hry (nyní je tam napsáno pouze "NET") , tak na konci hry (a mezi hrami) ve score listu. Tedy tam kde je nyní "PLAYER 1" v bílé barvě, bylo zobrazeno nodename bílého hráče. A další věc, když už jsme u score listu, bylo by dobré, aby byli na konci hry všichni hráči seřazeni podle winů, případně killů, od nejlepšího (nahoře) po nejhoršího (dole).

Chat ve hře
Nebo spíš před hrou - v network menu, kdy se čeká na připojení ostatních hráčů a mezi hrami, než začne načítání další mapy. ( Pokud si dobře pamutuju, tak jeden z takových primitivních chatů, byl v prvních doomovkách, kde se zmáčklo písmeno "T" nebo jiná klávesa a šlo poslat zpávu protivníkovi.)

Jména hráčů
Myslím tím přidat v OPTIONS, tam kde nastavujou klávesy KEY0 a KEY1 další řádek pro jméno hráče.
To jméno by pak bylo zobrazeno na výsledkové listině, místo "PLAYER 1". Zároveň, při výběru hráče před hrou, už by tam nebylo KEY0 a KEY1, ale přímo to jméno. Navíc by toto jméno mohlo být zobrazeno i v chatu, pokud by byl.


Hra v okně
Ano, toto zde skutečně chybí. Spousta známých to hraje v pracovní době a v časech čtyřiadvaceti palcových monitorů, to už člověk musí mít hodně široká ramena, aby zakryl full screen bombermana vlastním tělem, když vejde do dveří nezvaný host. Ona sice je tu jedna možnost, ale vyžaduje instalaci virtuálního počítače, což trvá nějakou dobu a vyžaduje to několik giga místa na disku. Prostě ve srovnání s obyčejným hraním her v okně je virtuální PC velice krkolomné řešení.

Signál oznamující připojené hráče
Tohle zrovna není zas tak podstatná funkce, ale občas by se hodila. Jde o nějaký buď zvukový nebo vizuální signál, který by mi oznámil, když mám vytvořeý server a nemám hru full screen (mám ji minimalizovanou pouze na liště) , že se někdo připojil. Šlo by tedy buď o zvukový signál nebo blikání okna v liště (podobně jako je to při přijetí zprávy na icq), který by mě upozornil, pípal nebo blikal do té doby, než se vrátím zpátky do hry.

Replay
Možnost ukládat a přehrávat odehrané hry. Nemyslím tím ukládání videa, to by bylo vcelku náročné na hardware, a nejspíš by to i zpomalovalo hru. Spíš by stačilo, kdyby se ty informace o stisklých klávesách, které posílám já ostatním hráčům a které přichází od ostatních hráčů mně, automaticky někam ukládaly, a pak se daly zpracovat krok za krokem, klávesa po klávese pomocí replaye. (Myslím že podobně je to zpracované ve sportovních hrách je to například v NHL nebo FIFA)

Automatický start mezi hrami
Aby už se nemuselo po čekat několik vteřin, než bude možné odentrovat hru a zahájit další kolo. Zvlášť pokud byla v předchozím kole remíza, je to zatím velice úmorná zdržovačka.

Pauznutí hry
Tady není celkem co dodat. Pauznutí hry, pokud by tvůrce hry měl nějaký problém, mohl by zastavit hru a napsat ostatním do chatu důvod. Stejně tak pokud by měl někdo jiný problém, třeba pokud by mu hořel pes, napsal by to tvůrci a ten by hru pauznul.

Eliminovat bugy
V současnoti se ve hře po internetu vyskytují tři druhy bugů.
1) Pokud někomu spadne připojení
2) Pokud někdo násilně ukončí hru (alt+f4, taskkill)
3) Pokud si někdo přede hrou nastaví u dvou hráčů stejné KEY

Ve většině těchto případů nastane bug. Buď proto že server nemůže dokončit proces posílání dat, v tom případě se tvůrci hra zasekne na modrém "sending data" okně s hodnotou 99%, přičemž ostatní hráči vidí pouze prázdné hrací pole, nebo proces dokončí, všechna data pošle, ale panďulák hráče, který se předčasně odpojil ze hry zůstane nehybně stát a nepůjde žádným způsobem zabít. V obou případech hra prakticky končí. Přitom by stačilo udělat ve hře pár změn, které by zajistily buď to, aby tento hráč ze hry uplně zmizel, nebo aby ho alespoň nahradil počítač.

Automatické spuštění hry
Tím nemyslím urychlení čekací doby mezi jednotlivými koly, ale automatické spuštění po připojení plného počtu PC. Čili vytvořený server by sám čekal, až se připojí plný počet možných počítačů ( v součastnosti jsou jen 4) a pak by bez jakéhokoli nutnosti mačkání kláves automaticky skočil na obraovku, kde se vybírají hráči.

Záznam výsledků
Aby se ukládal po každé hře SCORE LIST do textového souboru.

Jména síťových hráčů
Pokud by nešlo přidat jména hráču, tak toudelat tak, aby alespon ve vyberu hracu, bylo videt
jmeno počítače síťového hráče (nodename síťového hráče) misto prosteho "NET".



free counters

Kako igrati Atomic Bomberman na internetu (CRO)

21. února 2011 v 0:44 | Dragan Buškulić
Brzinsko uputstvo bez registracije

Postavke veze i OS
Igrač koji kreira server mora imati javnu IP adresu i otvoreni port 7895.

WINDOWS XP - pokrenite bm95.exe, to je sve.
WINDOWS 7 - pokrenite bm95win7.bat


I sada o igrici
0) zatvorite torrente :)
1) pokrenite bm95.exe (bm95Win.bat)
2) u OPTIONS unesite svoje ime (NODE NAME)
3) igrač koji kreira server bira shemu datoteke u OPTIONS i postavlja vrijeme
4) igrač koji kreira server bira "Start Network game"
5) ostali igrači se povezuju s njim preko "Join Network game"
6) ako ste u JOIN NETWORK MENU, a ne vidite server, stisnite F5 za aktualizaciju

------------------------------------------------------------------------------------00000000000000000000000----------------------------------------------------------------------------------


OPTIONAL PART




free counters

Šťourání se ... aneb primitívní zásahy do hry

20. února 2011 v 0:30 | kaja |  Others in CZ
Dneska se pohrabeme přímo v útrobách. Tady je pár rad, jak si upravit hru na míru.

Pokud často měníte schema, čas nebo jiné parametry hry, existuje program jménem "Atomic Bomberman Launcher" ( ke stažení zde ) . Pokud si ho stáhnete a nakopírujete do složky s bombermanem, automaticky vycucne veškeré nastavení z options, takže nebudete muset znovu vše přenastavovat.

Pomocí tohoto programu už nemusíte měnit nastavení zdlouhavou cestou přes  menu a options, stačí když po odehraném matchi celou hru vypnete ALT F4kou, nastavíte nové údaje a kliknete na "Launch".  A jeho největší plus na konec, při výběru mapy, zobrazí i její náhled. +++
ablauncher

Otravné věci

1) Pokud vás štvou nějaké zvuky ve hře,  tak ve složce BOMBERMAN/DATA/SOUND si je můžete odstranit. Který zvuk je který, to už si budete muset zjistit sami, ale pokud by vám vadila jen hudba (v menu nebo mezi hrami), tak můžete odstranit tyto soubory:

menu.rss
lose.rss
draw.rss
network.rss
win.rss

2) Nebaví-li vás ta zdržovačka po spuštění hry (trvá to asi 10sec než se dostanete do menu, nebu musíte zmáčknout 3x enter), ve složce BOMBERMAN/DATA/RES najděte soubor valuelst.res, editujte ho, najděte řádek "12, 7". Číslo 12 nechte na pokoji, ale číslo 7 je počet sekund mezi jednotlivými obrázky. Můžete ho buď snížit, nebo nastavit "0". Pokud by se vám to i přesto zdálo zdlouhavý, ve složce BOMBERMAN/DATA/RES najděte obrázky:

hslogo.pcx
iplogo.pcx
title.pcx

a všechny je smažte.

To by bylo asi všechno. Pokud se mi podaří najít ještě něco užitečného, dám to sem. Stejně tak  počítám, že i vy se podělíte, když něco objevíte ;).

Dávkové soubory pro líné hráče

6. února 2011 v 4:48 | kaja |  Others in CZ
Připravil jsem zde balík dávkových souborů. Všechno co je třeba udělat, je stáhnout tento balík a nakopírovat všechny tři soubory do složky s bombermanem.

RESFOX
Pro ty co používají Firefox a mají problém se zahlcením paměti, je tam dávkový soubor  RESFOX.BAT
Jeho spuštěním, spustíte hru atomic bomberman, zároveň restartujete firefox a uvolní se většina paměti. Navíc se automaticky ukončí torrenty a smaže soubor bmudp.log, který ve složce bomberman zbytečně zabírá místo. Nakonec se znovu spustí Firefox a to prímo na stránce s chatem.

RESBOMB
Toto je dávkový soubor pro netrpělivé nátury. Kdo někdy vytvářel server, tak ví, že  po skončení hry je třeba chvíli čekat, než vás to vyhodí zpátky do menu. Pokud se vám nechce čekat, spusťte tento soubor, a celá hra se vypne a zase zapne během dvou vteřin.

Abyste se nemuseli nikde proklikávat a hledat ikonky, doporučuju stáhnout si také program HOTKEYP, a nastavit si pro tyto dva soubory klávesové zkratky. Zvlášť v případě souboru RESBOMB.BAT je to užitečné.

Dávkové soubory je možné dále upravovat. V případě že nepoužíváte firefox, je možné celý řádek smazat nebo doplnit místo firefoxu jiný prohlížeč. To samé pokud nepoužíváte uTorrent. Dále je možné doplnit příkazy pro smazání dalších dvou nepotřebných souborů CRITLOG.TXT a BMSTATS.TXT, pokud vás nezajímají statistiky hry.